290
REGISTRES D
[,575]
et de ce leur en faire expedier Lettres dedans trois jours prochains venans.
"Faict au Bureau, le vingt deuxiesme jour de Septembre mil v° soixante quinze."
presences; à laquelle leurcst enjoinct eux trouver tous en equipaige dc chevaulx et armes, sur peine de cas­sation et d'amende arbitraire, qui sera levée sur le champ et sans deport sur eulx.
"Leur declairant que, en rescompence des fraiz qu'i leur conviendera faire, le Roy sera trés hum­blement supplié de leur entheriner la requeste par eulx presentée à Sa Majesté pour l'exemption de qua­rente muyd/. de vin chacun, tant creu que achapt,
Pareilz Mandemens ont esté envoiez aux autres Cappitaines des archers, arbalestriers, pistolliers de laditte Ville, aux fins que dessus.
DLL — Reiglement pour la Ville.
Ordre et pollice que le Roy veult et ordonne estre oardée et observée en sa ville de paris, faulx­bourgs d'icelle, et autres lieulx.
Premierement :
" Pour la pollice des vivres et obvier et prouveoir à la necessité, sera faict cry publicq à son de trompe, ct enjoinct à loutes personnes de faire amener en loule dilligence et dedans trois sepmaines pour le plus lard, leurs bledz, avoyne et grains en la ville; et que chacun s'en munira et garnira et de quelque quantité de farine. Et que les Quartiniers de laditte Ville et Commissaires du Chastellet feront recherches et procès verbaulx des bledz, farines, foings et avoynes qui seront en toutes les maisons d'icelle ville; lesquelz procès verbaulx ilz bailleront, assca­voir: lesdictz Quarteniers ausdictz Prevost des Mar­chans et Eschevins, et. lesdictz Commissaires au Prevost de Paris ou son Lieutenant civil.
«Le semblable sera mandé aux Baillifz et Gou­verneurs des villes circonvoisines d'advertir ceulx du plat païs de retirer de leurs grains et provisions es principalles villes el places fortes le plus qu'ilz pour­ront, retenant seullement ce qu'i Ieur fault de pro­vision pour ung moys.
"Le Prevost des Marchans et Eschevins visiteront les portes, portaulx, murailles, harses, portes coul-lisses et pont levis, murailles, fossez de laditte ville, et les tranchées, pour les faire reparer et mettre en bon estat.
"Sera faict commandement à tous les fourbisseurs, serruriers, gens de marteau et cordiers, demeurans entre les portes et harses d'icelle ville, d'en vuider et sortir dedans trois jours après la signiffication et commendement à eulx faictz : sur peine d'estre leurs biens et personnes mis sur le carreau, et de confis-
cation de leursditz biens. Ensemble, bouscher Ies yssues et veues respondans sur les fossez.
"Et pour la seurretlé et bien de laditte ville, il est ordonné qu'il n'y aurra doresnavant en icelle que sept portes ouvertes, asscavoir :
Sainct Marcel, Sainct Jacques et de Bussy poul­le costé de l'Université;
et pour le costé de la Ville : les portes de Sainct Honoré, Sainct Denis, S1 Martin et S' Anthoine;
et seront murées les portes S' Michel, S' Ger­main, Montmartre et le Temple; et rompuz et des-moliz les pontz.d'icelles.
"En chacun faulxbourg seront deputtez deux des plus notables personnaiges qui presteront le serment pour veoir quelz gens y seront logez, visiter les hostelleries et cabaretz; dont ilz feront chacun jour leur rapport au Prevost des Marchans et Eschevins, pour en advertir Sa Majesté selon l'occurrance, oultre la visitation qui en sera faitte par les Quarte­niers. A laquelle visitation assistera le Cappitaine, Lieutenant ou Enseigne du quartier, en l'absence l'ung de l'autre.
"Sera faict commandement à tous les hacquebou-ziers, armuriers, faiseurs et remonsteurs de pistolles et hacquebouzes, et fourbisseurs, demeurans aus­dictz faulxbourgs, d'entrer et se loger dedans la ville dedans huict jours après la signification de la pre­sente Ordonnance; et à ce seront contrainctz par les­dictz Prevost des Marchans et Eschevins reaulment et de faict, par telles voies qu'ilz verront estre bon et necessaire, nonobstant oppositions ou appellations quelzconques. Et deffences aux serruriers desdictz faulxbourgs de racoustrer aucunes pistolles ne har-quebouzes.
"Les Prevost des Marchans et Eschevins feront faire garde dc nuict aux portes, de trente hommes